det är fredag och du är bara hemma

Det är något ångestframkallande med fredagskvällar när det inte händer något
eller det händer massor men du kan inte dit
eller du KAN ju sticka dit men du får inte
eller du FÅR komma men du vill inte
men ändå har du lite ångest
just för att det inte "händer" något

Du vill att det ska vara fest och du ska vara bjuden
det ÄR stor fest och du är bjuden
men du har inte sminkat dig och du har inga kläder
okej jo, det har du men då har du ingen dricka
och har du dricka så kan du inte komma dit
eller hem.

och att komma hem är viktigt
det är kanske därför
du är hemma
just nu.




de snackar om ungdomen
om allt bus de hittade på vid femton
sexton och sjutton men vad har jag hittat på?
jag har ju redan varit där
men jag väntar fortfarande
på den bästa tiden
i mitt liv




Det bästa med Fredagar är kanske inte alltid att det ska hända något
utan att det INTE ska hända något
men ändå har du ångest
du är ju för fan bara ung
två år till.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0