Alla vill till Spanien men ingen har råd



Vi är egentligen sjuka i huvudet allihopa, som bor här
när det är så jävla kallt. Vi har vinter fem månader om året och snö bara hälften.
Om vi har tur.

På vintern är kylan det det enda vi pratar om,
kliver på bussen "Brr vad kallt det är"
Går in i klassrummet "Fy fan vad kallt det är ute"
Träffar mormor "Det är ovanligt kyligt idag. Igen. Hehe."
Hos frisören "Det är sån riktig bitande kyla idag!"
eller "Usch vad ruskigt och grått det är."
Ja, ni fattar.


Vi glömmer att det är kallt på sommaren också. 
På Hultsfredsfestivalen hade vi frost på tältet sista natten, 16 Juni.
Knappt en sommarkväll har jag gått utan varm tröja.
Visst, det är varmt på dagen men natten är förstörd. 
Så är det inte söderut, vi har bara otur här.





Men.
Det är extra mysigt att muffla in under täcket
och värma sig med någon man tycker om
när det är kallt och ruggigt ute.







Jag och min katt. Mys.




Min mysiga pojkvän i min säng. Mys.






Sammanfattning:
Vinter är frys, nys och rys.
men också mys.


Kommentarer
Postat av: hannah

Om du menar att det är varmare i Spanien så kan jag berätta att här är inte mycket varmare, vi har ungefär 2-5 grader på dagen, inte skönt!

2008-12-15 @ 00:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0