alla dessa jävla snygga smala människor

Jag fick höra att jag var lik Debbie Harry när jag var blond, jag kan ha tagit det som en komplimang men NEEEEJ för jag är inte lik henne!
Hon är ju förfan skitsnygg och skitsmal och jag har tre valkar när jag böjer mig framåt.
Jag blir bara trött när jag ser världens snyggaste människor och dom är så smala, visst det är snyggt och smidigt att vara smal och muskolös, men jag kommer aldrig att bli sån och det är tröttsamt.
Skitsnygga människor är så otroligt ouppnåliga och jag vill ju också vara skitsnygg men är det möjligt? Jag som inte alls är jättesmal, jag har det inte i mig helt enkelt. Mina föräldrar är inte smala. Jag har inget intresse för idrott.
Jag är lagom plus lite fett och minus lite muskler. Jag sitter med en chipspåse bredvid mig just nu denna stund.

För oss som inte är smala är det svårare och dyrare att bli snygga. En tjej utan fetthöfter och med schyst benstruktur i ansiktet kan bara ta på sig en sleden t-shirt och tajta jeans så är hon fit for fest. Vi andra får lägga mer tid och energi på kläder, hår, solarie och smink för att kompensera.
Om vi nu VILL se ut som dom, vi kan ju också skapa oss en egen stil,
så vi blir skitsnygga FAST vi inte fötts med en Debbie Harry-benstomme.




Här är några kändisar som är skitsnygga fast de inte alls är perfekt smala och vältränade.



Brody Dalle och Kitty Jutbring


Självaste Marilyn Monroe hade nog inte kunnat bli fotomodell med dagens ideal. Med dagens ideal i Sverige hade Monroe varit småtjock.





----




nej nu blir jag arg. har suttit i en halvtimme och letat efter bilder på mellan-size människor men jag hittade inte EN ENDA bra bild från när Nicole Richie var normal, och alla bilder på Lily Allen var retoucherade.




nu ska jag sova. orkar inte jämföra mig med smalare människor längre.
det gör mig så jävla trött. godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0