ibland har jag fan rätt till attityd

Vi har suttit 25 minuter i klassrummet utan lärare, sista lektionen på fredagen.
Ska vi gå? Ska vi sitta kvar? Vad ska vi göra? `Vad har vi för lektion? Ingen aning.

Jag blir sur och går till rektorn. Farbror Rektor ignorerar/ser mig inte och pratar med studierektorn.
"Vikarien har kanske glömt" säger Farbror Rektor.
Jag blir förbannad på hans ignorans och kläcker ur mig "det är väl fan inte vårt ansvar att leta rätt på lärare, det är ert ansvar", och går tillbaka.

"DU KOM TILLBAKA."
jag vänder på klacken och börjar gå tillbaka
"DU KOM TILLBAKA GENAST!"
halvskriker han igen.


Uppenbart arg/förbannad, högljudd, pekar han på mig och ja, jag vet inte. Skäller ut mig? Säger att jag har attityd?
Kommer inte ihåg, jag var så chockad. Trodde inte att han skulle bli så jävla sur för att jag påpekar det uppenbara,
och visst, jag hade attityd men var det verkligen fel attityd?

Hade jag inte rätt att säga hur dåligt jag tyckte om det?
Var det respektlöst av MIG att påpeka att det var respektlöst av DOM?
eller har det att göra med att jag är elev och han är rektor?

Om det inte 'är okej av mig att säga ifrån på ett argt sätt efter 25 minuters bortslösad tid och ignorans i skolan
av både lärare och rektorer, när får jag vara arg och säga ifrån då?










Iallafall. Vikarien hade glömt. Hade ingen av oss elever sagt till så hade vi suttit här i tre timmar helt i onödan.
Nu har alla börjat ta sig hem.




utom jag, jag ska jobba halv fyra.
SKIT RÖV SKOLA.



SÖK INTE TILL JOHN BAUER HÄSSLEHOLM
VAD NI ÄN GÖR
SÖK
INTE
HIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0