kommer detta att påverka min framtid? ja

Jag har dalat som fan på franskafronten på sistonde. Innan kunde jag översätta alla möjliga substantiv till franska,
skapa meningar, berättelser och använda moderna uttryck.

Nu kan jag inte det. Franskafröken ställer mig frågan "Vad har du gjort i helgen?", fast på franska, och jag förstår inte.
Jag kan inte ens komma på vad det heter när jag tänker efter. Jag har blivit så dålig.

Detta beror på två saker.
1. Innan hade jag franska 2,5 h i veckan. Nu har jag franska i ~ 50 minuter.
2. Vi har numera franska EFTER skoltid, dvs efter 6,5 timmars skolarbeten och genomgångar.
(efter att skoldörrarna är låsta, bussarna gått och vaktmästaren börjat röja)

Det är alltså INTE för att jag blivit lat och trög och sämst, som min franska tynar bort.
utan det beror på förutsättningarna.
Tror jag.



och det suger. jag är ingen läx-person. Tycker jag inte det är roligt så gör jag inte det om jag inte blir tvingad.
SÅ GE MIG FRANSKA PÅ SKOLTID MERCI????!!!!





jag hade inte brytt mig om detta inte påverkat min framtid. som dendär skoluppgiften vi fick om att skriva om djur i fjällen.
Det var totalt meningslöst så den uppgiften gjorde jag inte, men detta VILL jag göra,.
Jag VILL lära mig franska, jag vill ha det i mitt CV. Jag vill ha dom extra poängen.
men jag kan inte.






tack för mig au revoir petit admireurs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0