Hatar att bli påmind om allt jag hatar

Jag har så oerhört blandade känslor inför temat på Nationella i Engelska B i år.
Det handlar om skillnaderna mellan män och kvinnor i skolan, på jobbet och i hemmet.

Jag gråter i hjärtat och känner en smärtsam vrede. 
Blir dock inte det minsta förvånad av faktorerna som kommer upp.


Tjejer ÄR smartare
Tjejer ÄR duktigare
Tjejer KÄMPAR mer, brukar allvar, pluggar för att förtjäna sina betyg.
Killar flamsar runt, bråkar och ritar snoppar på whiteboard-tavlan.

Män tjänar dubbelt så mycket.



Tjejer föder barn trots allt helvete med det. får jorden att gå runt.
Tjejer slåss inte
Tjejer är fredliga.

Män våldtar och misshandlar.
Män tjänar dubbelt så mycket pengar.


Jag hatar världen.


Kommentarer
Postat av: h

jag älskar din blogg!

2009-04-27 @ 23:56:17
URL: http://hannusis.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha riktigt bra! Kanske generaliserat lite, but I like it=)

2009-04-28 @ 10:48:17
URL: http://liindiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0