Skrek ni första gången? Det gjorde jag.

Jag trodde att det började med ett nyckelvrid, men NEJ!
Mamma lärde mig att man först ska justera stolen så att man når ner till alla pidaler
sedan spänna säkerhetsbältet
sedan kolla i backspeglen så att man ser bra
och SEDAN får man vrida om nyckeln (samtidigt som man håller kopplings-pedalen nere).

Första gången jag körde bil var idag. Jag skrek.
Det var lite som när morfar kastade upp mig i luften när man var liten.
Kittlet i magen.

Jag förstår inte att människor tar körkort hela tiden när det är SÅ JÄVLA SVÅRT
Engelska B är tusen gånger lättare
ändå är det fler som tar körkort.
Tror jag.


Om fem dagar fyller jag 18.
Då ska jag ha mitt livs första och sista artonårsfest.
Ber om ursäkt till alla som inte har blivit bjudna,
men jag kan fan inte bjuda alla jag känner till ett ställe som tar 30 pers.


Kommentarer
Postat av: erika

Jag skrek också första gången, och det var första gången jag övningskörde idag.

jag är sexton år och vill INTE ha körkort, dock är det ett måste i våran familj

2009-04-05 @ 20:58:58
URL: http://ecarlen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0