Vad ska det bli av mig?

Jag har spenderat de närmsta två timmarna med att kliniskt tvätta mitt badrum.
På fredag är det födelsedagskalas med fullt hus här hemma,
smörgåstårta och vanlig tårta, släkt och vänner, gamla foton och Vad ska du göra sen?

Räknar med att få den frågan minst tio gånger i samband med min artonårsdag.
Vad ska du göra sen? Vad VILL du göra sen? Vad TÄNKER du göra sen?

Jag ska bli konstnär, poet och politiker.
Jag ska bli en professionellt känd person men lite häftigare än Kitty Jutbring,
lite styggare än Nour och lite käckare än Carina Berg.
Jag ska se världen i mitt yrke och kanske universum.
Jag ska bli professionell sminkstylist.
Jag ska bli svenskalärinna, journalist, astronaut, talkshow-host,
radiopratare, kallskänka på en restaurang vid havet
och allt annat jag någonsin drömt om.

Jag kan göra precis vad jag vill om jag bara försöker,
men jag har inte bestämt mig exakt för vilket än.
Jag torkar bort svetten i pannen och hämtar andan.
Är det ett tillräckligt bra svar?


Kusinen ler lite osäkert och säger,
jaja men vad vill du BLI?








Jag vill bli Filip och Fredrik.
Filip och Fredrik vill jag bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0