Ledsen är det nya förbannad.

När jag var ung och naiv blev jag förbannad och våldsam,
det blir jag nu med men vad tjänar det till?
Lika bra att bli ledsen och tyst. Ingen bryr sig ändå om mina klagord.



Fattiga människor från Thailand lånar pengar på banken
 för att komma till Sverige och plocka bär,
men de tjänar inga pengar och slutar med skulder.
Jag blir så ledsen.

Jag är ledig från skolan två långa pass i veckan
när jag helst av allt vill plugga Historia och Franska,
men det kan jag inte pga schemat.
Ledsen.

Jag hittade den perfekta högskoleutbildningen i Helsingborg,
Service Management med inriktning Hotel Restaurang,
äntligen var min framtid räddad MEN
man man måste ha läst Matematik C. Det kan inte jag.
Sad.

Jag drömmer om den där raka käklinjen och platta magen
men när jag sitter på soffan och kollar på en dålig film
är allt jag kan tänka på popcorn, rostade mackor och snickers.
Tragiskt.





Jag måste ta tag i mig själv. klippa tånaglarna. köpa aktier. 
Borde bli en energisk och ambitiös människa,
trots att jag är en maktlös liten nobody och nyss har insett det.
Jag kan inte förändra någon genom en patetisk liten blogg,
en skarp röst som jag TVINGAR en skara på 11-12 personer att lyssna till
och svordomar. rim. citat och en kraftfull, genomtänkt avslutning.
Jag lade hundra timmar från min fritid på den där jävla boken,
och vad fick jag?
Ett G och ingen som läste den.

fuck it. jag är ingen.
sluta läsa min blogg.

















(nejsnällaslutainteförvarskajagannarsspyutminatankarnäringenorkarlyssna)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker verkligen inte att du ska sluta blogga för att du tror att du inte påverkar. Eller för att du inte tycker att du är snygg nog för att passa in i vårt samhälles sjuka ideal och sjuka normer. Jag skulle göra allt för att se ut som du och ha den talang att uttrycka din känslor och åsikter som du har. Kämpa på, jag diggar dig som fan!

2009-08-24 @ 22:42:38
URL: http://liindiss.blogg.se/
Postat av: Malabi

Jag tycker du ska publicera boken digitalt på TPB eller något. För så som du skriver måste boken vara bra, och här på internet är det bra skit som får uppmärksamhet, inte det som har mest pengar i ryggen. :)

2009-08-26 @ 20:27:27
URL: http://malabi.se
Postat av: Mamma

JAG har läst boken och den är SJUKT bra ! Så det så !!!!!!

2009-08-28 @ 00:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0