Angående att jag är 18,7 år och har fortfarande inte övningskört en enda jävla gång

Det känns så abstrakt att alla mina vänner tar körkort.
En för en blommar de som rosor kapabla att sprida pollen via getingben (typ).
Vänner som tar körkort är som blommor och bin,
och då är jag en jävla kaktus.

Det är inte det att jag inte KAN. Jag vill bara inte. Har inte lust. Orkar inte.
Känner inte suget. Det kostar så onödigt mycket och tar sån onödig massa tid.
Tror inte någon kommer ihåg ens hälften vad de lär sig på alla hundratals
möten och föreläsningar man tvingas gå på. Och vad kostar ett körkort
all inclusive? Handlar möbler till min kommande lya för de cashen
(och köper busskort)

Nej men jag vill faktiskt inte. Jag har andra saker för mig.
Jag känner mig för ung, för omogen. Vuxna människor kör bil, inte jag.

Å andra sidan kan diverse förståndshandikappade människor ta körkort,
så kanske nån dag blir det min tur. Och andras otur.

Dom skrattar åt mig i USA.

Kommentarer
Postat av: Bäääänjamin

Feel free to join the club :)

2009-12-15 @ 17:31:32
Postat av: Anton

Många som har körkort som ett krav när du söker jobb.



Ifall du ALDRIG suttit bakom en ratt innan, och inte har en aning om hur en bil funkar, så räkna med en 10-15 000 i körkortskostnader.

2009-12-15 @ 21:26:38
Postat av: Oskar

Jag har inte heller övningskört. och jag e snart 19 :(

2009-12-16 @ 00:00:45
URL: http://augustburnsred.blogg.se/
Postat av: Linus

"Tror inte någon kommer ihåg ens hälften vad de lär sig på alla hundratals

möten och föreläsningar man tvingas gå på."



Det handlar ju om hur intresserad och hur mycket man vill lära sig ju. Vill man inte lära sig så är det ju klart att man inte lär sig direkt eller kommer ihåg. Jag själv tog 4 teorilektioner och 8 körlektioner. Sen gjorde jag proven och klarade på första försöket. Så det behöver inte vara så dyrt och tidskrävande..

2009-12-16 @ 11:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0