Noël

Jag fick vinglasen jag har tjatat om, och fjorton andra paket.
Nu längtar jag efter att dricka vin ur dom, fast jag måste vara försiktig säger mamma.

Några tusen barn har dött av malaria idag, ytterligare ca 15 000 har dött i svält.
Visst känns det underbart att tänka på det när du klappar din runda mage?
Önskar att jag bara kunde NJUTA, vara nöjd och glad. 
Stundvis kan jag det, men rätt ofta kommer bilder upp i mitt huvud,
känslan av att människor lider till döds exakt just nu. Känslan av empati, medlidande
dåligt samvete, och lite skam kanske överröstar bekymmerslösheten.

Så typiskt av mig att skriva sånt på självaste julafton, men det är bara sån jag är.

Här är några juliga bilder iallafall,
för min jul var ju stämningsfull, fin och precis så trevlig som den ska.




Jag blir über över ett målarstaffli. he he


tack fina familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0