Yesterdaaaaaaay

Igår var crazy. Drama, skratt, och en kort kille som pekar med hela handen
samtidigt som han skriker "MÄN JOBBAR I GRUVOR!!!! JÄVLA FEMINIST!!!!!"

Sedan blev det tyst och jag fick blygsamt försvara det faktum att jag är femnist
men ändå hur cool som helst.
WHAT'S THE BIG DEAL med att vara feminist? Jag fattar inte.
Jag vill ha jämställdhet, tycker kvinnor behandlas kasst, generellt i samhället
och jag avskyr när män (och kvinnor) nervärderar och objektifierar kvinnor.
Är det så konstigt? NÄ. Det är motsatsen till en form av rasism,
och ingen gillar ju rasism eller hur.
Sedan är det skittöntigt att börja tjafsa om det på en fest.

Tack snälla söta Filip Melin för en fin och trevlig förfest iallafall :)
Harrys var inte så pjåkigt det heller. Börjar bli rutin, men vad fan gör det.
Vi har ju kul.
Fast igår visade en kille snoppen för mig vid baren, bara sådär. Det var konstigt.

Sedan har det har klagats på att jag lägger ut för mycket festbilder

så här kommer en liten festfilm istället, från igår:


(för en film säger ju mer än tusen bilder)

Kommentarer
Postat av: Helena A

Haha, nån visade snoppen? Jaja... kom till Roskilde nästa år så blir du härdad ;) Där hivar de upp dem på matbordet! :P

2009-12-05 @ 17:53:50
Postat av: janina

HAHAHA var roligt

2009-12-05 @ 22:12:32
Postat av: Kalle

Fast alltså... Om du ska jämföra sådär så blir det helt fel. Då säger du alltså att svarta ska stå över vita om man ponerar rasism? Eller just det, du står för jämlikhet. Inte feminism.

2009-12-06 @ 05:07:45
Postat av: Kalle

(och jag skriver inte det för att dryga utan för att framkalla lite eftertanke!)

2009-12-06 @ 05:12:42
Postat av: josefine

åh vad pinigt! hö-hö-hö, han var hemsk :( men det var mest kul! :)

2009-12-06 @ 16:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0