en liten parantes om emotionell abstinens

Sju kuddar hade du. Jag räknade när du hämtade något,
och mitt smink hade markerat två av dom. 

Hur bred var din säng egentligen?
och jag lär aldrig glömma hur din morgonandedräkt luktande varm powerking,
nästan explosivt sött.

Klart som fan gillar jag MIG SJÄLV mer än dig, men jag kan inte ta din plats.
Kan inte hålla om mig själv.


och i julklapp önskar jag mig en annan läggning
och att jag kunde säga som Bob Geldof i The Great Song of Indifference

I don't mind of you go
I don't mind if you take it slow
I don't mind if you say yes or no
I don't mind at all

don't care if you live or die,
couldn't care less if you laugh or cry
I don't mind if you crash your flight,
I don't mind at all

I don't mind if you come or go,
I don't mind if you say no
Couldn't care less, baby let it flow,
because I don't care at all

Fantastiskt inspirerande låt. Likgiltighet kan vara en god egenskap,
för den mentala hälsan och själsliga välmåendets skull. Så är det.
Varsågoda att lyssna om ni har Spotify

Bob Geldof – The Great Song Of Indifference




Kommentarer
Postat av: Pontus

Din blogg anses nu som bevakad av mig! så du vet

2009-12-03 @ 22:29:30
URL: http://pontusauren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0