Idag införs FRA-lagen

Detta innebär TYP att "regeringen" (och annat lösaktigt folk vi inte vet) får avlyssna och beslagta information om allt vi gör via telefon och datorn. Alla samtal, alla handlingar, allt. Du kan vara misstänkt för planläggning av en terrorattack utan att veta det.
Detta är för att få tag i terrorister, (ja för Sverige har ju haft sånt jävla problem med terrorister på sistonde)
, tror jag iallafall... det är lite blurrigt dedär. Ingen verkar veta säkert varför FRA är så viktigt.

Jag tycker det är sjukt skumt alltihopa och hela grejen skrämmer mig.




- Över EN HALV MILJON protestmail mot FRA-lagen har skickats till regeringen.  Vi har knappt fått någon konkret information om allt vad detta är. Det har inte varit folkomröstning, trots att detta tydligen är en jävligt big deal. Lagen införs idag. Är det en demokrati att skryta med?

- FRA-lagen kommer att kosta många miljarder svenska skattepengar som VI betalar, de som skickar protestmail, de som inte vet nåt om lagen och alla andra. Sjukvården suger men vi lägger pengarna på en skitlag istället.

- Nu när lagen ändå är öppen så kommer terroristerna antagligen skicka vanliga brev istället, eller sända budskap på andra vis. Så sjukt mycket pengar och energi rent åt helvete, DOH!

- ...fast det dröjer nog inte länge förrän de börjar rota i våra kuvert och läsa våra vykort också.







om jag försvinner spårlöst inom kort efter att ha publicerat denna blogg,
så lita inte på NÅGOT som polisen säger till försvar för FRAfolket.









god fortsättning, och glöm inte att storebror ser dig


Kommentarer
Postat av: Pontusssss

Dom kommer att ta oss alla! det var nåt snack om att microsoft skulle få kika igenom alla datorer och deras filer om man hade windows XP/Vista etc. men hoppas FAN inte att det blir så. då kan jag lika gärna låsa in mig själv i finkan dirr!

2009-01-02 @ 14:53:16
URL: http://pontusauren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0