Det är dags att nämna min bror lite.

Idag har jag sett Brüno på bio med min lille bror.
Jag bjöd honom med en biljett jag fick i födelsedagspresent.
Det var nog första gången i hans 14åriga liv som vi gjorde något tillsammans.
Timmy heter han och är väldigt lik Alexander Ruback, alltså väldigt olik mig.
Och han är cool. När han var 10 år skrev han en låt som kunde ha varit till mig.
Jag minns de första raderna. Det är nåt jag aldrig glömmer.
"Många människor tror på Gud
Många människor men inte du
Många människor tycker du är knäpp
men jag tycker att du är helt perfekt."

Vi har foton av Timmy när han är två och rockar som fan med en leksaksgitarr.
Fram tills nu har vi foton av när han spelar gitarr.
Just NU när jag skriver detta så sitter han i vardagsrummet och spelar elgitarr.
Han är grym, min bror.


Vi har samma mamma men det är egentligen otroligt,
för vi är inte ens lika nog att vara nästkusiner.
Och trots att han stod naken framför TVn och räckte ut tungan åt mig,
när jag var tio och försökte kolla på Eva & Adam,
och trots att han inte kan knäcka min rygg
utan att jag måste klia honom på ryggen i retur
så diggar jag honom som fan.









(P.s . Någonting om Benjamin Ballentin,
så att han blir nästan lika känd som jag. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0