Ett silversmycke för min feministiska ådra, eller snarare mitt feministiska hjärta.

Idag  på jobbet köpte jag ett silversmycke med kvinnotecknet,
och en tunn halskedja till.
Jag vill ha en t-shirt med tecknet för kvinna, ett linne och linser.
En ballong, en zeppelinare och en hel skyskrapa med en sån enorm reklamskärm.
För jag vill skylta med hur jävla stolt jag är att vara tjej.

Och det faktum att vi på nästan alla sätt är bättre än män är ju givet,
(utan män hade det inte funnits våld och krig)
men att vi ändå blir så jävla mycket sämre behandlade,
det gör mig så förbannad att det åskar i Eslöv när jag slår mot tangentbordet.

Så nu har jag ett litet halsband som matchar min tatuering.


Ikväll är det Fredagkväll.
Veckorna går fort. Snart börjar skolan
och jag ska stå öga mot öga med läraren jag gnisslat tänder för hela sommaren.
Jag åt sushi idag igen och jag hade korta shorts fast det var för kallt
och den 4 Augusti ska jag klippa mig och färga håret.
Mamma säger att jag ska låta det vara långt,
men mitt hår blir aldrig långt.
Det har slutat växa precis som jag gjorde i mellanstadiet. Jag är 1.63 cm.



Jag önskar att håren på mina ben kunde sluta växa.
Jag är en jävla apa, fast ja, ni vet ju vad dom säger.
Hellre tio apors hår på benen än en mansgris i sängen.

Kommentarer
Postat av: emilia

Du har helt rätt! Här får du en otroligt dum text att reagera på:



http://withoutplac3.minpenna.se/id/8514/lyssna-aldrig-pa-forskare.html



2009-07-24 @ 21:32:26
URL: http://emiliaow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0