Det står så mycket olika saker i detta inlägg så det är svårt att välja rubrik.

Idag har jag varit bakis-stel och hungrig,
varit i Helsingborg med min faderkaka och sett Melody Club för fjärde gången.
Christoffer är den snyggaste fula människan jag vet,
hans bisarrt långa och smala ben är skitsnygga
och hans fruktansvärt fula frisyr är så nice. Vad detta nu har med musiken att göra.
Showen var bra iallafall. Jag missade Svenska Akademien,
lite synd för det var några år sen jag såg dom sist.



Igårkväll var lite annorlunda och väldigt roligt emellanåt.
Jag träffade en tjej som gav mitt ansikte handflatan när jag sa att jag var feminist.
Hade jag inte varit salongsberusad på världens näst godaste drink och allmänt uppåt,
så hade jag blivit väldigt upprörd, men nu tog jag det med ro.

En kvinna som på allvar föraktar feminister är antagligen självdestruktiv,
redneck, religiös eller obildad i vad feminismen verkligen innebär nuförtiden.
Dom sa att det finns fler som stöttar extremhögern (nazismen och så) än feminismen.
Det gör mig väldigt ledsen, besviken och generad över att jag tillhör detta idiotiska artsläkte.

Jag önskar att jag var en katt. Katter hade röstat på Lars Ohly om dom kunde. Det vet jag. 




Men det är väldigt viktigt att accepter att vi har olika åsikter.
I debattens hetta kan man hata sin motståndare passionerat,
idiotförklara och bli aggressiv men efteråt måste man kunna erkänna sina egna brister
och prata om andra saker, opolitiska saker, som vädret och sex.








Förresten så hoppas jag ni tar allt jag skriver med en nypa örtsalt.
Givetvis är jag ingen hycklare, men jag hatar inte heller ALLA män HELA tiden,
även om det verkar så. Bara när jag är jävligt förbannad.

















Vilket är rätt ofta.


Iallafall. Igår.
Q-bar är typ ett sånt ställe där dom frågar ut folk i jakt efter brottslingen i en Beck-film,
med allt från 18åriga fjortisar till 45-åriga MC-knuttar,
och rednecks i jeansväst med sydstatsflagga på
och schysta lirare med grym stil, vett och snygga tatueringar,  det vill säga Johanna Dahlén.
Vilket i sin tur är helt fantastiskt för visst är det underbart att alla är olika?
Och Q-bar är stället i stan som spelar bäst musik. Utan tvekan.




nah nu ska jag sluta tjata om mitt tråkiga och Stureplan-intoleranta liv.
ttyl bitchor.

Kommentarer
Postat av: Johanna

jaaaa asså man kan ju yttra sig på bättre sätt

än vad vissa gör/gjorde (du vet). . .



Men för övrigt var ju kvällen fin.

Men jag fattar inte varför jag inte kan bli lika

pepp som förr

lika tokigt

sjukt och bra

som för några år sen.



Visst det kan bli det nu med,

men inte på samma sätt.



Kan det ha med den smått stigande åldern att göra?



Det jag ville säga var väl att du skulle festat med mig innan, förr.

Då jävlar.

Så jag antar att jag även ber lite om ursäkt för

min brist på bra peppande.



Men det kommer fler dagar.

And I make it up to you

(är det så man säger? ha ha)

2009-07-26 @ 11:49:55
URL: http://bitterfuckinsweet.blogspot.com
Postat av: -roger-

Jag ber om ursäkt om jag sa nått dumt till dej :(

Jag gillar att du är feminist ..det är dock vissa feminister jag inte gillar ;)



Tack för en trevlig fredag iallafall =)

Du är alltid en rolig gäst ..

å alltid välkommen =)



2009-07-26 @ 15:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0