JAG ÄLSKAR EBBA GRÖN

Åh Jag, jag hatar HELA borgligheten
och jag, jag hatar Maud Olofsson och Reinfeldt

och vi, vi ska BEVÄPNA OSS
ja vi, vi ska BEVÄPNA OSS.


Jag shoppade i Kristianstad igår.
För 500 spänn fick jag en klänning, en hoodie, ett linne,
ett par öronhängen och en Pink Floyd-plansch samt lunch på Subway.
I love sales.



Skivlagret fick jag syn på en Ebba Grön-samling och blev plötsligt alldeles skakig i benen,
det kändes som att dom samlade energi för att springa hem och sätta på Ebba Grön
på högsta volym och glömma vad som är okej och vad som är totalt förbjudet.

Då jag skulle jobba i Åhus samma kväll blev detta tyvärr omöjligt,
men idag...

Idag letade jag fram min gamla skiva som gick på repeat i min spelare under två års tid
när jag var sådär typ 14-15 år och hade hängslor när INGEN annan i kommunen hade det,
nitarskärp och för stora, helsvarta t-shirts. Ebba Grön 1978 - 1982 heter den,
och får mig att minnas allt jag står för med sån passion
att jag slår huvudet i väggen när jag dansar hysteriskt till låten Beväpna Er.
Njuter av smärtan. Känner på bulan ovanför örat och sätter på Häng Gud.


, vilket leder mig till avslutet på detta blogginlägg.

"Gud e egoist
Gud javisst
Med präster o påvar har han lurat miljoner
Med bibeln har han skapat traditioner
Har han några känslor för nån
O förresten är det en han eller hon?
HÄNG GUD"















JAG ÄLSKAR EBBA GRÖN
har alltid gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0