SÅ ARG över allt skolan stulit från mig.

Besviken. Arg. Ledsen.
Inte på mig själv så mycket, utan på skolan och betygen jag fick.
Lärare som inte tycker om mig
och därför ger mig sämre betyg än vad jag har kompetens till, förtjänar
och är så jävla orättvisa.


Jag är sårad. En kall, fet klump i hela jävla torso.
tack som fan dessa lärare. Jag vill inte bita i det sura äpplet.
Har jag nåt val? Nej.

Jag har bara VG i Svenska A, av någon skum anledning. 
För jag skriver väldigt bra, tycker jag. Har alltid haft MVG i nationella.
Nu gav en lärare som vi hade under EN termin mig VG,
Trots att jag glöder, nej LEVER för att skriva. Är det mitt fel?
Nej, det är alla andras fel. Lärarnas. Betygsystemet. Skolan.
Skolministern Jan Björklund kanske. Eller dansken som äger JB.
Lärare vars personkemi till mig inte existerar kanske.
Bussen som lämnar mig 5 minuter för sent varje morgon kanske.
Mitt fel är det inte.
Jag älskar att skriva.
Jag förtjänar mitt MVG, god damnit, och trots att pappret säger annat
så är verkligheten annorlunda.

Ni som bestämmer skriver lagarna tvådimensionellt,
men verkligeheten är tredimensionell,
vad svamlar jag om nu? Snackar skit kanske,
eller ren och skär genuinitet
till skillnad från lärarnas tvådimensionella sätt att sätta betyg.


Det finns ingen risk
att jag ägnar några glada tankar åt min skola under sommaren.
Älskar eleverna, gör verkligen det.
Sen var det inget mer.

6 MVG (+ 2 om det inte vore för betygssystemets bristande kompetens)
11 VG
6 G




Bör tilläggas att jag haft högsta betyg i Svenska sedan jag började skolan,
hade MVG i både åttan och nian, OCH i Svenska B
men under ettan fifflade vår klass runt med ca 4 olika vikarier
och mitt betyg blev helt plötsligt VG (????)

Jag är inte bra på många saker.
Jag är dålig på många saker,
men en av de saker jag alltid varit bra på,
det är att skriva. Prata. Läsa. Svenska.

Och nu tar de allt ifrån mig,
river sönder mitt självförtroende och kastar in i ugnen.
De satans jävla betygsättarna
(eller kanske tvärtom för min enorma vrede inspirerar mig att skriva texter som denna)

Kommentarer
Postat av: Johanna

FFyyyy FFAan nu påminns jag än en gång varför jag

H A T A R skolan och hela jävla skolsystemet.

Ibland undrar man ju om dom som bestämemr å sätter lagar aldrig gått i skolan själv, om man tänker efter

vad fan begär dom av barn egentligen?

2009-06-05 @ 22:22:38
URL: http://bitterfuckinsweet.blogspot.com
Postat av: gail

do not waste time listening to the grades from your teachers.........all you have to do is pass the class--------remember: those who can't 'do' teach......those who can 'do'....will do.

2011-05-03 @ 15:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0