Michael Jackson, Irish Coffee, Vädret, Salander och Festivalbussen

Det har hänt jävligt mycket sedan sist.
Michael Jackson har dött.
Jag låg i husvagnen och snoozade när jag fick det chockerande beskedet.
Michael Jackson var bäst på det han gjorde, och en cementklump bildas i min mage
när jag tänker på alla anklagelser han fick emot sig.

Jag vet att Michael Jackson inte var pedofil,
och jag vet att han tog hand om väldigt många föräldralösa barn.
Offrade miljarder för att se till att barn hade det bra.
försökte leva ett litet sagoliv.
Dog som i en tragedi.



Sedan har jag jobbat kväll på en krog i Åhus.
Jag älskar det.
Att blanda Irish Coffee, Gin & Tonic och Rom & Cola till salongsberusade 60talister,
samtidigt som livemusiken sänder en melodi av Bruce Springsteen genom sommarkvällen.




Det har varit perfekt jävla sommarväder på sistonde med,
jag har brännt mig och fått soleksem, fräknar och solblekt, torrt hår.




Jag har läst tre hundra sidor i Stieg Larssons bok Flickan Som Lekte Med Elden.
Till och med nu när jag skriver detta så tänker jag på den.
Måste fortsätta läsa så fort jag får tillfälle, jag är helt såld.
Lisbeth Salander är även min idol.







Jag trodde att jag skulle samåka med två tjejer jag känner till Hultsfredsfestivalen,
och fick idag, en vecka innan vi skulle åka, reda på att de har beställt bussbiljetter.
Jävligt chockad och frustrerad ska jag nu beställa biljetter från Hässleholm på tisdagen,
nästan 700 spänn kommer dom att kosta,
nästan lika mycket som min festivalbiljett gjorde.

Dessutom kommer jag att få åka helt själv utan en jävel jag känner.
Jag tycker inte det är pinsamt att dansa på arbetsborden i skolan under mattelektionen,
medan jag spelar en gammal låt av Aqua,
men att åka festivalbuss helt själv utan sällskap,
DET är pinsamt.




och så ett citat från en av Michaels bästa låtar
(alla hans låtar är bäst)

:



All I wanna say is that, they don't really care about us.

Kommentarer
Postat av: Camper

Du sa ju för fan att du skulle sälja din biljett?

2009-06-29 @ 21:48:33
Postat av: Johanna

Angående det med MJ då måste jag ju fråga vad du anser om att han själv sagt att han har haft småpojkar sovandes i hans säng, samtidigt som han bjöd på vin (såg att du skrev att du inte trodde på peddoanklagelserna, därför ja fråga :)

2009-06-30 @ 12:55:05
URL: http://bitterfuckinsweet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0