det heter faktiskt CHOKLADBOLL

Av alla gräsliga plagg som finns
Från JL-tröjor köpta i Thailand till nätlinnen
så är det värsta plagg jag vet tröjor där det står "Bevara Negerbollen!"


Varför vill ni kämpa för rätten att säga något som gör människor ledsna?


Uppenbarligen mår människor dåligt och det är väl inte så jävla konstigt?
Uttryck som negerjävel och nigger används än idag frekvent
i väldigt nedlåtande sammanhang mot mörkhyade människor.

Tror ni ingen skulle reagera om vi döpte en ny glass till Blattepinne?
För jag vet att ni blir förbannade när albanerna kallar Håkan Hellström för "svennemusik".
eller E.M.D eller Ebba Grön eller vad fan ni lyssnar på som inte tilltalar dom.

Jag tycker att det låter vidrigt och groteskt med "negerboll".
Och det finns inget mer värdelöst än att kämpa envist för rätten att säga det,
när det vi snackar om faktiskt är en boll med smak av choklad.
en CHOKLADBOLL.





DET ÄR INTE SAMMA SAK MED VITLÖK!!!!
vita har inte varit extremt förtryckta i hundratals år, blivit spottade på
och kallade vitjävel.
nej.



och jag vill INTE ha kommentarer som
"jag känner en neger som låter mig kalla honom neger och han skrattar åt det".
eller

"neger betyder faktiskt svart av det latinska ordet negro!"
eller

"jag har faktiskt sagt negorboll i hela mitt liv och kan inte vänja bort det"


Jag vet redan. Jag bryr mig inte.
Antar att det är lite som med accepterandet av homosexuella.
Det tar längre tid ute på landet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Asbra skrivet! fortsätt så!

2009-03-05 @ 23:37:47
Postat av: Anonym

jag förstår vad du vill nå fram med, men det heter faktiskt neger. neger är inte något skällsord från början, neger kommer från latin där "niger" betyder svart. det är inte för än vid hela slav-grejen i USA som det började bli ett skällsord.

2009-03-07 @ 13:21:25
Postat av: Anonym

detta är nog en kommentar du inte vill höra men ändå. Det finns vita som blivit extremt förtryckta. Har du varit i Zimbabwe (eller dåvarande Rhodesia)? Antar att du inte har det. Dock är detta en väldig minoritet om man ser till alla svart som blivit förtryckta, så lite rätt har du. + Att det kanske heter negerboll för att hylla negern och inte för att "håna"? Jag skulle bli glad om man i elfenbenskusten döpte en svingod kaka efter oss vita.

2009-03-17 @ 22:48:13
Postat av: martina

Chokladbollen är för den delen mer vit än svart. Så hela grejen är bara dum. Jag håller med dig, chokladboll heter det.

2009-09-12 @ 19:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0