365 dagar mer eller mindre av MAXimal kärlek.

Innan jag försöker sova vill jag bara skriva
att jag och Max har ett år tillsammans imorgon.
Ett år har vi varit ihop, han och jag.
Jag minns specifikt för ett år sedan.
Jag minns när vi träffades på en diffus fest för ännu längre sedan.
När vi efteråt pratade på msn som ett oskyldigt intresse av det motsatta könet
och jag började prioritera bort vardagssysslor och andra romanser
för att kunna prata med honom på msn,
för jag skrattade högt och blev ibland lite svettig
när jag läste allt han skrev.

När vi skulle träffas bara jag och han första gången
var jag så nervös så jag hade ont i magen. Vad ska han tycka om mig?
Tänk så är allt annorlunda i verkligheten. Allt går kanske åt helvete.
Men vi låg i timmar i hans säng och bara tittade nyfiket  på varandra och rörde.
Kollade på Sweeney Todd och lyssnade på The Used.


Tänk att en människa bara kan flyga in i ens liv och sedan ta upp en så stor del av hjärtat.
Svisch. Jag föll för dig och allt du gör och säger. Helt jävla förlorad i kärlek.

Detta foto tog vi precis i början när hans säng stod till höger och hans laptop funkade.


Jag har varit kär några gånger, i olika människor
men har aldrig varit såhär fäst vid någon.
Dyrkar i smyg varje rörelse han gör
ibland vill jag sparka honom lite men det hör till
För jag vill alltid pussa honom.

Ett år är det nu. Imorgon.
Det kunde jag aldrig ana trots att jag vetat hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Ellie

Ni är fina tillsammans, grattis!

2009-03-31 @ 08:43:24
URL: http://ellienoor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0