Jag skar mig till Håkan Hellström. Nu dansar jag.

Det bästa med att bli äldre är att mogna.



När jag var 13 stod jag och stirrade på min halvnakna spegelbild.
Vände mig om och började nästan gråta av valken under bh- spännet.
Stirrade hatiskt på min platta rumpa och tänkte
"hur FAN ska någon någonsin kunna tycka att jag är sexig?"

Numera tycker jag själv att jag är vrålsexig. Helt sant.



Jag brukade vara livrädd för att inte vara fullast på festen.
Numera dansar jag hellre på bordet än att somna under det
och jag har lärt mig att var tredje vatten är underskattat.
Nu kollar jag tragiskt på hon som sitter på knä utanför en låst toalettdörr,
knackar desperat och skriker "snälla öppna jag måste spy!!! uööh"



Och jag sitter med flats i soffan och en rynka mellan ögonbrynen.
Tittar på den fejkblonda tjejen med kort jeanskjol och maskade strumpbyxor.
Hon gnider sig mot random äckelkillar som dansar som bara äckelkillar kan.
Hon slänger med sitt ljusa hår (råttbrun utväxt och gula missfärgningar).
Jag stirrar på den flottiga randen vid hennes käkben där foundationen tar slut.

och jag tänker THANK GOD att jag aldrig har varit som henne.
Jag kunde ha varit men jag var aldrig "sån".
Även om jag fattat tycke för en och annan äckelkille
Innan jag insåg att skrämmande många killar är äckliga.
Nästan alla faktiskt, men dom vill jag inte vara kompis med.




Jag skar mig till Håkan Hellström. Nu dansar jag.
Jag klunkade häxblandingar. Nu dricker jag cider.
Jag skröt om frekventa hångel och ragg
Nu skryter jag om ett ettårigt förhållande.






Det bästa med att bli äldre är att mogna.
Melissa 14 hade nog inte förstått dig på Melissa 18. Det känns bra.

Kommentarer
Postat av: Johanna

kunde inte skrivit det bättre själv.



älskar att inte vara fjorton...å sexton för den delen

eller ja under 20 haha :P

2009-03-27 @ 15:23:09
URL: http://bitterfuckinsweet.blogspot.com
Postat av: gail

and Melissa 25 will not even speak to Melissa 20.....it is true!

2011-05-03 @ 15:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0