Jag vill aldrig bli gammal.

Jag kollar på ett reportage på TV om äldre som bor på hem.
"Det enda nöje jag har är att titta på tv" säger en gammal man.

De anställda tvingas att droga de boende med lugnande,
för att arbetet inte ska bli för stressigt och hektiskt.
De boende har inte råd att få hjälp med att duscha,
och absolut inte råd med att göra något roligt.

En tant vill åka ut och ta ett glas vin på krogen, men kan inte.
Tänk när man blir så gammal. De sista åren brode vara de bästa tycker jag.
Man borde inte sitta framför tvn och vänta på att dö.


usch jag blir så deppig. Vill ALDRIG bli gammal,
särskilt inte i Sverige där gamla har det sämst.
Man blir en belastning och börda,
och efter att ha glott på tv de sista 10 åren
så dör man ensam.

Kommentarer
Postat av: Emma

Väldigt sant det du säger. Jag sommarjobbade på ålderdomshem, det är hemskt.

2009-05-19 @ 01:24:42
URL: http://lawlpamaj.blogg.se/
Postat av: Madelen

INgen vill väl bli gammal?

2009-05-19 @ 09:58:14
URL: http://madylane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0