kort SIESTA RESUMÉ <3

Med facit i hand var Siesta skitbra.

Vädret var dåligt men ändå perfekt.
Människorna var idiotiska men ändå underbara,
galna men ändå trevliga.
Vi tappade omdömet men skrattar åt fotona.

Alldeles för mycket att dricka, men det hör väl till.

Jag blev ignorerad och dissad ibland
och ibland fick jag fler komplimanger än någonsin förr i hela mitt liv


Det var idiotiskt att polisen beslagtog 150 backar öl av minderåriga,
bara för att sabba och hälla ut.
Idiotiskt att ordningsvakterna var kaxiga och onödigt våldsamma.
Klippte band som om de vore ogräs.
Sämst att folk fick stå i kö i tre timmar bara för att komma in.
Sämst planerat i vissa fall.



anyway.

Har bilden framför mig av tjejen och killen som hånglar i gräset
med varsin cigg i handen och öl i den andra
ändå är en hand ledig för att tafsa.

Har bilden av människor som dansar i kvällssolen
skrattar åt gemensamma intressen och ler
skriker fram melodin till dendär låten nivet


och fan vad vi har druckit.
alldeles för mycket egentligen. men det hör till.
Snart kommer många underbara bilder.




Tack allihopa för en svinig och svinigt underbar festival.
kärlek.

Kommentarer
Postat av: marie

det var så bra!

2009-05-31 @ 23:04:48
URL: http://burningstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0