Returning from Stock Holm

Nu är jag hemma från Stockholm. Det var fem år sen jag var där sist,
och jag hoppas det dröjer fem år tills jag åker dit igen.
Missuppfatta mig inte, Stockholm är fint och allt dedär men, vad ska jag säga...
Jobbigt, stressigt, trångt och jag hatar känslan av att vara ett sandkorn i en öken.
En i mängden, som ingen bryr sig om. Så känns det verkligen i Stockholm,
vilket leder mig till mitt bekräftelsebehov och människors låga tolerans mot den.
Låt mig citera min lärare "Allt kan inte alltid handla om dig och kretsa kring dina behov!" Jag blev så upprörd att jag tog tunnelbanan in till centrum istället
och struntade i middagen med lärarna.

Jag vet väl för fan om att allt inte kan kretsa kring mig,
men jag trivs med att prata mycket och säga det jag tycker.
FÅ UT allt jag har här inne. Annars mår jag dåligt.
Jag är väldigt o-blyg. Ska det tas ifrån mig för att människor blir irriterade?
Ska jag som har den sköna förmåga att våga, vilja och kunna uttrycka känslor,
hålla tillbaka det för att folk stör sig?
Det kommer aldrig att hända.



Iallafall, studieresan i STOCKHOLM var det jag snackade om.
Studiebesöken var lärorika precis som de skulle vara.
SVT var bra, såg inte en enda kändis.
Sveriges Radio var långtråkigt.
Jag älskade Morgonpasset i P3 och var riktigt pepp på att se pratarna,
men de utstrålade sån irritation över att vi var där och störde att jag blev besviken.
Kul att se dom dock. Känns som att det inte har hänt,
då jag lyssnat på morgonpasset i P3 sen sjunde klass.

Aftonbladet var bäst.
Det var verkligen bra. Jag och Benjamin fick leka nyhetsankare
och även om jag verkligen såg efterbliven ut så är jag glad att jag fick göra det.
...vilket kan relateras till exhibitionisten inom mig igen.



Om kvällarna drack vissa mer och andra mindre, men det var inget storartat.
Mer trevligt än tråkigt. Prat och skratt och "Sanning eller konka" och "Jag har aldrig"
och information jag helst hade klarat mig utan.



Nu orkar jag inte skriva mer för jag är fruktansvärt förkyld och mår väldigt dåligt,
och ingen orkar antagligen läsa heller för den delen.
Bilder är mycket enklare. Kräver mindre ansträngning.
Här kommer några. Samt bildtext.




Jag satt naturligtvis bredvid min bff Hanna i bussen





Bussresan tog nästan åtta timmar. Här är vi äntligen i kungliga huvudstaden.
Jag har äcklig brun-utan-sol i ansiktet som jag tyvärr gillar.




Studiebesök på Svt. Lagom Sletna.
Nathalie, Tyra, Camper, Li, Hanna, Jag och Jenny då va.




En av studierna där ALLT häftigt händer på Svt.




Mitt och Hannas rum. Väldigt litet men bra ändå.




Första kvällen gick vi längs hela fridhemsplan för att hitta ett ställe att äta på.
På färden fann vi ett litet photo-opportunity och tog tillfället i akt.







Nu orkar jag inte mer. Imorgon kommer nog resten av Stockholm-bilderna i ett inlägg.
åh vad det ska bli skönt att sova helt ensam i min säng
utan ett enda ljud utifrån <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0