Min häpnadsväckande onödiga SKITdag för alla som inte bryr sig.

1. Jag SLET mig upp ur sängen efter att ha snoozat i 45 minuter
med en oemotståndlig trötthet över mitt huvud som en stor fet manet.
Lemmarna gick på mekanisk rutin hela morgonen;
toa, kläder, frukost, smink, borsta tänderna, ut...


2.
 Somnade på bussen och vaknade helt gråtfärdig över min situation.

3. En uppfriskande promenad till skolan gjorde mig dock pigg och "alert".
I trappan upp till klassrummet kom jag på att jag inte hade någon lektion.
Sovmorgon.
Fyra timmar till nästa lektion.

4. På den informativa TVskärmen i korridoren såg jag
att eftermiddagslektionen är inställd. Jag var tydligen fri hela dagen.

5. Men nu var jag ju ändå i skolan,
satt några timmar och pillade med ännu en mixad partyfilm från mitt umgänge.

6. Lånade en random bok på biblan jag aldrig hört talas om. "Mästaren och Margarita".
En djävulsliknande figur prydde omslaget. Det räckte för mig.

7. Somnade på bussen hem. Däckade sedan på min säng och sov i tre timmar.

NU
är det bäckmörkt och kallt ute, jobbigt, dagen är slut
Jag har inte gjort någonting, inte lärt mig någonting. Meningslöshet.
Ska göra mina dagliga obligatoriska 40 minuters sjukgymnastik
någon gång sedan
kanske jag
somnar igen.

Kommentarer
Postat av: Kalle

Sånt suger.

2009-11-03 @ 18:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0