Miss lyckande

Idag har jag suttit på golvet i ett par timmar och målat den fulaste tavlan i mitt liv.
Den är så ful att min egen mor kom in i rummet och sa "Fyy vilken ful tavla"
Det är helt sant.

Jag ville måla någonting vackert och färgstarkt
men hur jag än gjorde blev det bara skit piss pest och ångest.
TRÅKIGT INTETSÄGANDE SIMPELT och inte alls lika coolt och charmigt
som Kim Larsen eller Janis Joplin.
Antar att kreativiteten inte kan le på låtsas när hjärtat blöder.
Jag började måla en clownperuk. Det blev en ledsen clown
en röd stjärna blev blodstänk och en regnbåge blev dassigt, mörkt kladd.

Så smärtsamt oinspirerad och inkompetent och inkapabel
till allt som har med någonting att göra. Tror glöden dog när hoppet revs i bitar
brändes upp och grävdes ner och spottades på och och och och...
Avslutninsvis tog jag grå färg och kladdade tvärs över hela skiten.


Det dröjer nog ett tag tills jag ens försöker måla igen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nää den e rätt cool. Det finns faktisk skönhet i negativa känslor med.

2009-11-29 @ 18:36:17
Postat av: Dad

Nää den e rätt cool. Det finns faktisk skönhet i negativa känslor med.

2009-11-29 @ 18:36:34
Postat av: Christian

Hej på dig!!!

Jobbigt när man känner att man inte kan få fram det man vill....



Hoppas du får en bra vecka i alla fall

2009-11-29 @ 21:08:46
URL: http://cheezes.blogg.se/
Postat av: Hannah

Jag gillarden. Mycket mer än dom andra du visat! det är något med ångest som tilltalar mig på något absurdt sätt

2009-11-29 @ 22:56:03
URL: http://hannahberggrens.blogg.se/
Postat av: Mamman

När jag sa det var den låååångt ifrån färdig, måste erkänna att jag tycker ändå att den är väldig fin ! SLUTA ALDRIG MÅLA !!!!!!

2009-11-30 @ 22:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0