Vi är tvugna att läsa hela skönlitterära verk på datorn, för att uppnå G i Engelska C.

John Bauergymnasiet i Hässleholm bistår inte oss elever med böcker till inlärningen.
(eller jo, ett litet antal matteböcker och historia...) 
Annars hämtas all information i datorn som vi så generöst blev tilldelade i första ring.
Vill vi nå någon som helst information utöver internets viddar
är det bara att pallra sig ner till biblioteket i stan för att låna böcker i privat bruk.

I Engelska C-kursen ingår det att läsa gammal engelsk skönlitteratur.
Flera verk, och skriva recension, analysera.
Vi är cirka 23 elever i Engelska C klassen och vi har två olika verk att välja mellan.
Skolan har inte beställt dessa böcker för oss att läsa, nej
och inte heller köpt, lånat, hyrt eller skrivit ut på ett häfte.

Nej.

Det är meningen, eller snarare vår lärarinna KRÄVER att vi läser böckerna
på datorskärmen, från en hemsida.
Kunskapen är nödvändig för att uppnå Godkänt i Engelska C.
Jag har verkligen försökt, och jag har pratat med andra i kursen,
och det GÅR FÖR FAN INTE att läsa en bok på ett par hundra sidor på datorskärmen!
Det förstör hela läsupplevelsen, informationen går inte in. Huvudvärken är olidlig.
DET ÄR INTE RÄTTVIST

Det är John Bauergymnasiet i Hässleholm jag pratar om. Så ni vet.

Kommentarer
Postat av: Kalle

Är det bara jag som föredrar att läsa på datorn framför i pappersform?

2009-11-18 @ 16:59:08
Postat av: helena

Håller med där, jag går media i Lund på LBS. och vi har precis samma metod där, dock trivs jag med det. Eller man kan snarare säga att jag har blivit van. Att läsa i böcker är mycket, MYCKET trevligare.



dock har vi inte behövt läsa en hel jävla bok på internet heller. det är fan inte okej

2009-11-18 @ 22:08:22
URL: http://helenasometimes.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sicken bra och pedagogisk lärare/skola

2009-11-19 @ 15:21:52
URL: http://bitterfuckinsweet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0