Det mest ångestframkallande beslutet i mitt liv väntar.

Det finns tre fantastiska ting som väntar mig nästa sommar
1. Studenten
2. En treveckor lång lyxresa till California
3. Roskildefestivalen första gången i mitt liv


ett problem,
jag måste välja bort en av dom, eftersom tiden krockar.



Ni vet alla vad studenten innebär.
Krama adjö till människor du delat den största tiden av ditt liv med i tre år,
och som du kanske aldrig får träffa igen. Någon kommer att bli framgångsrik,
någon flyttar till Japan, någon får barn och någon dör. Ingen vet än.
Nu kan du vidga ut dina vingar och ta dig dit de bär. Nu gäller det.  
"nu är det slut på slaveriet, du är fri!" säger någon.
Men jag kommer vara en samhällsslav tills jag dör. Helvetet har bara börjat.
Därför vill jag inte fira min student, men ändå vill jag ha ett värdigt avsked.


Californiaresan.
Tre veckor i ett paradis jag alltid velat besöka. Upplevelser och äventyr.
Los Angeles, San Diego, Venice Beach, Los Angeles, Gran Canyon...
Behöver jag säga mer?


Roskildefestivalen.
Just nu lever jag för festivaler. Det är nog det bästa jag vet, några få veckor om året,
men jag har aldrig besökt Guden av festivaler i skandinavien: Roskildefestivalen,
trots att jag velat det sedan jag först hörde talas om den när jag var 11-12.
Nästa år har jag min chans. Min daddy kan fixa billigare biljett till mig.
och jag har vänner som ska dit.
Jag har längtat, tjatat om och sett fram emot Roskilde 2010 sjukt länge...
Jag klarar inte av att vänta ett år till.









Nu undrar jag,
VAD SKA JAG TA MIG TILL??????
snälla snälla skriv vad ni tycker. Det skulle verkligen hjälpa att få höra andras åsikter.














VILKEN SKA BORT??? :( :(


Kommentarer
Postat av: Mamman

Roskilde ska bort !

2009-10-15 @ 19:43:35
Postat av: Anonym

Roskilde! Finns kvar nästa år:D Studenten upplever du aldrig igen och jag menar att resa och vara borta i 3 veckor^^ Lätt Roskilde som ska bort.

2009-10-15 @ 19:48:57
Postat av: Totte

Roskilde ska bort : ) även fast du är en festival människa är dem andra så mycket bättre.

2009-10-15 @ 19:52:20
Postat av: marie

roskilde!

2009-10-15 @ 19:53:20
Postat av: Anonym

roskildefestivalen ska du strunta i

2009-10-15 @ 19:56:48
Postat av: Skalman

Roskilde självlart. Den festivalen finns kvar i alla år, och skall du tvunget gå på festival så kan du ju bara välja någon annan.



Studenten är en grej som man måste vara med om, och resa låter ju inte fel de heller.

2009-10-15 @ 19:58:17
Postat av: Saga

Hjälp, snacka om dilema! Jag tycker personligen att roskilde ska bort, för som de andra säger. Studenten får du bara chans att fira EN gång. Sen 3 veckor i paradiset skulle väl ingen säga nej till?

2009-10-15 @ 21:32:34
Postat av: Johanna

Håller med dom andra, bort med Roskilde!

Okej jag är inget fan av studenter heller men det är fan bättre.

Snacka med roger, roskilde är inte vad det varit å kommer aldrig att vara igen.

Banden är inte lika bra, tälten måste stå raka fina rader, långt att gå när man ska ta sig nånstans regnigt m.m.



Kolla upp festivalen vi var på det var cp cp cp sjukt bra!! kom fan 390 000 personer och mycket mycket bättre artister än roskilde.



Plus att vi fick boende för en vecka,

festivalbiljett för en vecka och

flygresa tur och retur för samma pris som enbart roskildebiljetten. . . . tänk på det du ;)



så slipper du välja bort något eftersom den är senare på sommaren.



Vi såg exempel

faith no more

fatboy slim

the offspring

block party

the prodigy

och mååååånga mååånga fler stora artister

2009-10-16 @ 19:08:07
URL: http://bitterfuckinsweet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0