Det svider att kämpa när ni bara pressar mina axlar neråt och skrattar mig i ansiktet.

Åh jävla män och kvinnor. Ni krossar mitt hopp och bryter ner allt jag vill kämpa för.
Varför kan ni inte bara se hur fantastiskt fint och viktigt jämställdhet är,
och hur pinsamt korkat allt är idag?


Vi kvinnor är enligt ungefär ALLA STUDIER SOM NÅGONSIN GJORTS,
ALL STATISTIK, ALLA TEST överlag mer intelligenta än män.
Mer sansade, tänker klarare och mer logiskt (utom när har PMS möjligtvis),
har högre betyg, tar mer ansvar och så vidare, än de flesta män.
Detta är generellt, visst, men det är ändå ren vetenskap.
Kvinnor är smartare än män, bara de får möjlighet att bevisa det. 


Tyvärr så uppfostras tjejer att vara "det svagare könet",
vilket gör att tjejer spelar korkade eftersom dom förväntas vara det.
Om en tjej tar upp ett intellektuellt samtalsämne på en fest tappar männen intresset.
Hon ska helst bara vara söt och sådär lagom sexig, glad och trevlig.
Absolut inte ta för sig.

En kille på samma fest ollar sin kompis i huvudet, en annan pissar från balkongen,
men om en tjej har "för" djup urringning blir det ett jävla liv.

Det är 2009, vad fan är ert problem?
Varför VILL ni vara korkade, efterblivna, 
hur kan tjejer vilja bete sig på ett visst sätt för att behaga idiot-män?
Är ni kanske korkade på riktigt? Jag vägrar tro det.




Jag skriker så jag blir röd i ansiktet och svimmar, men ni lyssnar inte.
Jag brinner passionerat för att tjejer och killar ska ha samma rättigheter ÖVERALLT,
och ni bara river ner allt jag försöker bygga upp. Tack som fan.
Jag har skrivit säkert fem hundra texter, krönikor, blogginlägg, artiklar
och uppsatser om detta,
men för var tjej jag övertalat att SLUTA TA SKIT och börja TA FÖR SIG
så skapar två hundra tusen tjejer en blogg där de säger sig ha Anna Anka som förebild.



För var tionde människa som läser just DETTA
så läser TIO TUSEN när Kissie skriver att tjejer som inte är oskuld är slampor,
och att feminister är håriga, feta, rödhåriga (ja hon skrev det), manshatande töntar.



Och var gång jag ber en kille ge fan i att kalla mig hora utan anledning,
så klämmar han sin hand hårt om min överarm och skrattar mig i ansiktet.

Vilken stor, stark, heterosexuell man som helst hade brytit ihop för mindre.










Det är nu ni ska scrolla ner i jakt efter foton på mig,
för att se hur snygg en "gnällig" feminist faktiskt kan vara.

Kommentarer
Postat av: Skalman

Kom igen nu, börjar inte detta bli lite tjatigt?

Du grundar dina "kvinnor är smartare än män" på

på absolut ingenting. Du har inga källor,fakta etc.



"Vi kvinnor är enligt ungefär ALLA STUDIER SOM NÅGONSIN GJORTS,

ALL STATISTIK, ALLA TEST överlag mer intelligenta än män."



Jo men tjena va, lite starkt att uttala sig så utan några som helst källor?



Kolla på alla kända forskare,psykologer,vetenskapsmän,konstnärer osvosv, iprincip alla är män!



Gör det män till det bättre könet? Nej.



Ser Sverige som att män är det bättre könet? Nej. Sverige är jämställt! Visst finns det löneskillnader, men säg inte att det inte finns kvinnor som tjänar mer än män, för det finns det!

Och inte skall du väl klaga på män generellt om löneskillnader? Gå och klaga hos arbetsgivaren istället.



Och ifall en tjej har en "för" djup urringing på en fest, så har jag svårt att tro att det blir ett jävla liv. Urringningar är knappast något speciellt år 2009.



Du skriver att du kämpar för att män och kvinnar skall ha lika rätt, då de båda könen är lika värda, men samtidig klämmer du ur dig fraser som "idiotmän" och menar på att män är SÄMRE?



Du har inte tänkt på att din negativa inställning till män just skapar denna negativa respons till dig i form av skälsord etc?



Sen är det helt klart idiotiskt att kalla någon för hora, men idioter kommer det alltid att finns, män som kvinnor.



2009-10-07 @ 22:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0