Duschen från helvetet.


Jo, det är såhär.
Jag ska till vänner ikväll och dricka öl, lyssna på musik och längta till sommaren.
Därför ville jag duscha, nivet, tvätta håret, tvåla in mig och bli fräsch helt enkelt.
Det är väl inte så konstigt? Det är väl inte för mycket begärt?
MEN JO det är det TYDLIGEN.
För onda andar har gjort att pelletsen i vår värmepanna är slut,
och jag är för rädd för spindlar för att våga gå ner i källaren för att fylla på.


Efter 20 sekunder med ISKALLT vatten över mig började jag gråta av förtvivlan och smärta
över den brainfreeze som tog över hela mitt mentala tillstånd.

MEN JAG MÅSTE JU BLI REN ELLER HUR
så jag gjorde det enda möjliga (inte gå ner i källaren och fylla på pellets)
utan jag gick ner och kokade upp vatten på spisen, i en kastrull.
Och så började jag fylla badkaret.


En halvtimme senare, när jag kokat drygt 8 kastruller fulla och öst i badkaret,
så var badkaret ca 3cm djupt med vatten.
Vattnet svalnade dessutom under tiden som jag var nere i köket och kokade påfyllning.
Förtvivlan. Vrede.

MEN JAG MÅSTE JU BLI REN ELLER HUR
Så jag satte mig skakande, huttrande i badkaret,
i det halvljumna vattnet och sköljde iskallt vatten över mig,
(typ 100 gånger kallare än vattnet i Kate Winslet höll på att frysa ihjäl i efter Titanic sjönk)
shampoo i håret snabbt som fan och lite tvål samtidigt som jag tänkte
"nämen döden är kanske inte så farlig trots allt".




Nu sitter jag här med röd/lila fläckar över hela kroppen och håret i en handduks-turban,
och funderar över vilken kroppsdel jag måste amputera först
och att jag måste gå i terapi för min spindelfobi.


Kommentarer
Postat av: Johanna

HA HA haaaa HA ha

2009-10-19 @ 12:24:16
URL: http://bitterfuckinsweet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0