Inget blogginlägg kan någonsin vara tillräckligt stort för alla starka känslor jag känt idag, men jag ska göra ett försök.

Mina känslor får inte ens plats i min hjärna, i min kropp, ja inte ens i rummet jag sitter i.
Känslorna trängs och trycker desperat ner varandra
som hysteriska grisar i ett överfyllt lastutrymme på väg till slakteriet, förintelsen.
Visst är jag grym på liknelser, visst
men inte lika grym som den grymhet köttindustrin har mot grisarna.
...



Eftersom listor är mer lättillgängliga än långa invecklade novelltexter,
så gör jag en lista. Allt för er.




Top 5 händelser som gjort mig extremt emotionell idag:


1.
 Ett heligt möte med en gammal The Beatles-LPsamling.
Min chef hade med sig sin The Beatles-collection till jobbet. En väldigt unik och komplett
LP-samling med The Beatles 13 största/bästa album genom tiderna.
Mina händer skakade när jag höll de stora, vackra LP-fodralen och tittade på
bilderna, som om det var en enormt dyrbar diamant.
 Jag läste noggrant låttlistorna
på baksidan, så gott jag hann. "Lucy In The Sky With Diamonds. Written by Paul McCartney & John Lennon..." osv. Det var ett fett stort ögonblick för mig, nästan heligt.







2.
 Filmen Up.

Jag åkte ner till Lund för att se den på bio med min daddy.
Det finns inte nog med superlativa adjektiv i det svenska språket,
för att jag ska förklara hur sanslöst mycket den filmen berörde mig.
Min magkänsla var schizofren;
från sprudlande, kittlande, bubblande skratt och lycka,
till den tyngsta sorg och tårarna rann som en vattenkran på full effekt.
Jag är en sån crybaby ibland, om man trycker på rätt knappar.
Låter säkert sjukt fjantigt och efterblivet
att jag kan känna så för en datoranimerad Pixar-familjefilm, men jag gjorde verkligen det.
Kanske för att jag alltid haft en väldigt speciell relation till heliumballonger,
kanske för att jag är livrädd för att bli gammal och ensam.
Den var så färgstark, sagolik men också bittert verklighetsinspirerad ibland.







3.
 Dåligt samvete del 1.
Jag glömde mina rosa fleecevantar i biografen. Dessa rosa fleecevantar hade personligt
värde. Jag pratade med en trevlig man på Hultsfredsfestivalen i nån timme mitt i natten,
och mina händer var som iskuber. Jag satt med händerna kupade för munnen
och andades på dom i hopp om att dom skulle tina, men dom blev bara alltmer blå.
Nästa dag när vi träffades gav han mig ett par stora, rosa fleece-vantar.
Samma vantar som jag tappade bort idag. Vill inte ens svära,
vill bara vara väldigt förbannad på mig själv.





4.
 Dåligt samvete del 2.
Blev på väg hem från Lund påmind om att jag lovat att se Up på bio med min lillebror.
Istället gick jag med min daddy utan att tänka en tanke på det. Vilket svek.
Ännu en gång har jag bevisat för mig själv och alla andra
att jag är världens sämsta storasyster.
Vill inte ens svära,
vill bara bära det skamsna hundhuvudet och känna mig förjävlig.



5.
[skriv nånting här] 
Den femte känslo-attacken har inte kommit än,
men eftersom jag har min första alkoholfria fredag och lördag sedan Big Bang hände
(känns det som), så ska jag bara sitta ensam här vid datorn hela kvällen
och surfa och terra de få inloggade människor på msn. Kan bli aggressivt,
och aggressiv är väl en känsla? Eller så är det mer ett tillstånd.








Förövrigt hade jag en väldigt bra, mysig och många synonymer till ordet "trevlig" 
eftermiddag/kväll med daddy. God mat och gott prat. Obs, rim.
Varning, söt bild här nere.






Jag och daddy för några veckor sen. Trendig mittbena va :)
(jag var fyra år)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0