10 anledningar till att jag inte gillar människor som inte är feminister.

På begäran av "Anonym".


1. De stödjer inte självständiga, framgångsrika, oberoende kvinnor
2. De stöttar oftast de sjuka kvinno-idealen, eller bryr sig inte.
3. De är helt insnöade på att könsrollerna inte ska utvecklas
4. Tycker visst att rosa tillhör flickor och pojkar ska ha blått osv osv,
alltså formar barn efter dess kön, och därmed begränsar dess möjligheter.
5. De är oftast konservativa, vilket jag avskyr.
6. Är ofta för både porr och prostitution
7. De vet egentligen inte alls vad feminism innebär.
8. De tycker att en kille som ligger med 50 är player,
medan en tjej som gör detsamma är en slampa. Trots att de har lika sexdrift.
9. De visste inte att män och kvinnor och ungefär lika sexdrift.
10. De har värdelösa argument i diskussioner, men är ändå helt säkra på sin sak.
11. De tror nästan alltid att feminister är orakade, lesbiska tjockisar som hatar män.


Kan göra en 50 lista också, men det skulle inte vara intressant.
Och vad är det egentligen för fel med orakade lesbiskar?
Gay är det nya straight, och hår har ALLA? precis som att alla skiter.
även kissie skiter.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vill inte vara "sån" håller med din lista,

MEN mycket du skriver är helt allmänt vett

(inte bara feminism för mig)

Dom som inte "stämmer" in på listan har bara mindre allmänt vett.

Jag kan verkan kalla mig feminist eller icke feminist

dels för jag anser att dels det du skriver (anser som feminism) är liksom helt allmänna standardregler på nått sätt he he

Men skulle jag gå efter din lista märker jag nog att jag inte helt skulle kunna va det.



Ex jag håller väl inte helt å håller med porrindustrin, men samtidigt görs den även ofta

(som jag förstått) det av självständiga kvinnor som själva valt det för att det är någonting dom tycker om, där dom faktiskt är jämnställda mannen, du vet det handlar mest om ftta ock kk. . .

(men jo dom lär ju ha något form av bekräftelsebehov, men det har nog mannen där med)



Jaja hoppas du fattar vad jag menar.

(sen vet jag att det finns fel människor inom den industrin, att all inte är med på villkoren, men så är det överallt)



men som sagt tycker du är skit bra, men summeringen blir väl att jag tycker din feminism är allmänt vett, hoppas du inte tar det på fel sätt

(se jag rimma)

2009-09-22 @ 08:00:43
URL: http://bitterfuckinsweet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0