Personalfesten

I fredags var jag alltså på den efterlängtade personalfesten på Pråmen,
restaurangen där jag jobbade som kassabiträde/servitris i somras.

Kan ni tänka er hur det skulle vara att gå in på en restaurang,
få en pizzadeg och obegränsat antal glas,
för att sedan ta vad ni vill på er pizza och vad ni vill att dricka, for free?
Helt fantastiskt. På min fantastiska pizza hade jag:
tomatsås, ost, mögelost, tomat, lök, tonfisk, räkor, soltorkade tomater, oliver
och champinjoner.

och jag drack vitt vin, rött vin, och X antal Xcider.

Det var väldigt intressant att träffa personalen helt uppiffade med fest-makeup,
fest-humör och solsken i blick istället för sill-os.

Buss-taxin hämtade oss vid nio
för att sedan köra 10 varv i rondellen till allas förtjusning,
och avlämning vid Bowlinghallen i Åhus,
där UV-ljus, discolampor och popmusik väntade.
Samt ännu mer dricka.

Jag var allra sämst på att bowla utav 13 personer.
Tror jag hade 100poäng mindre än den som var näst sämst,
men jag var lika glad för det
fram tills jag kom på att jag skulle upp klockan 7.30 nästa dag för att jobba.





Hade en jätterolig kväll iallafall,
här kommer några foton från kvällen med mina grymma kollegor och chefer.



Laga mat är kuuuul! wiiiiiieee




Mitt mästerverk.



Maten förtärdes inne på restaurangen.
Sa ju att mina kollegor är fina.



Jag, Mat-Anna och Disk-Billy



Tycker min kvinnliga chef, Jessica, påminner väldigt mycket om Laila Bagge.



Discobowling. Jag var sämst.



Söta Anna, söta Anna och jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0