Flickan som lekte med elden.

Jaha ni. Vad ska jag skriva då.
Känslor efter filmen: Besvikelse? Njah mer irritation och ilska,
över att regissören uppenbarligen inte har läst boken alls.

Stieg Larsson hade nog stämt regissören för sabotage.
Kan utan betänketid nämna många viktiga händelser och möten i boken,
som var helt bortplockade i filmen.
Det märktes att mycket saknades.



DET SOM DOCK VAR BRA,
var att de hittat skådespelare som var väldigt lika karaktärerna i boken,
såsom Stieg Larsson beskrev dom rent utseendemässigt.


Förrutom Mikael Blomqvist som ska vara en riktigt supersnygg puddig enligt boken.
Mikael Nyqvist är inte riktigt så grann.


Snygg som fan? Nej, men makalös skådespelare.


Likaså denna fantastiska kvinna <3
Någon mer än mig som gillade att Lisbeth hade håriga armhålor?
Tror jag ska låta mitt armhåls-hår växa. Det är coolt.
Det är faktiskt det. Hårlösa armhålor är sjukt passé.


Noomi Rapace spelade inte Lisbeth Salander.
Hon VAR Lisbeth Salander.






Däremot var Paolo Roberto väldigt dålig på att spela sig själv.





Nej nu har jag klagat tillräckligt.
Finns säkert en miljon människor där ute som tycker jag snackar skit,
men läs boken då för fan och se skillnaden själva.
Filmen var bra. Boken är ett underverk.

Kommentarer
Postat av: Youth Novels by Sariiii

jag ska ta och läsa boken nu. om det är så mycket som saknas som du säger så måste boken vara jävligt mycket bättre än filmen, och jag som inte läst boken tyckte filmen vad bra. längtar redan efter sista..

2009-09-22 @ 22:51:23
URL: http://sariiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0