Från Magnus Betnér till en brasa i skogen med utsikt över Danmark.

Förlåt kära läsare att jag inte uppdaterat på hela två dagar.
Jag har nämligen varit upptagen och inte haft ens ett unst av tillgång till dator.

I torsdags var jag på comedykväll i Lund med bland annat Magnus Betnér.
Det var roligt som fan, coolt att se honom på riktigt,
det blev mycket skratt men det gick över gränsen ibland.
En del komiker bara levnär sig på att vara så grova som möjligt.
Det är inte kul om det inte finns någon finess i det tycker jag.
En norsk komiker snackade mest om att våldta djur och spruta sagge i Jesus ansikte.
Många skrattade men jag mådde rätt illa då.



en TRAGEDI dock var resan "hem".
Jag skulle byta tåg i Hässleholm och hade enligt tabellen 6 minuters marginal,
för att hinna med det ALLRA sista tåget hem till Tyringe.







Givetvis var inkompetenta satans skånetrafikens öresundståg
exakt 6 minuter försenat,
så i samma sekund som tåget rullade in på perrongen i Hässleholm
så såg jag hur det sista tåget hem rullade iväg.




Jag skrek svordomar och bankade på oskyldiga affischer i några minuter,
och på något mirakulöst sätt lyckades jag komma hem till slut...















Igår var annorlunda.
Jag for ensam till några avlägsna vänner i Helsingborg
för att åka ut i skogen och elda bråte (?), inte alls suspekt. Nejdå.
Men det var jävligt trevligt faktiskt. Åt vegekorvar och tittade på fyrverkerier i Danmark.
Helt utan alkohol. Annorlunda men också väldigt underskattat.




Idag är det lördag och mitt hår luktar eldrök
och trädens gulnande löv lockar längtan till nästa vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0