snart är det vinter igen.





Tja, jag ville bara påminna alla om att ni ska uppskatta hösten,
för snart är det kall, blåsig och blöt vinter igen.
Då är det inte bara att trä på sig skorna och gå ut,
nej då öser man över sig lager på lager,
och det är omöjligt att vara snygg och bekväm samtidigt
när det är 0 grader och snöregnar.

Bara att gå från festen till stationen blir en kamp för all is man kan halka på,
vägen till skolan tar dubbelt så lång tid
osv osv.

Det är mörkt när jag vaknar, mörkt när jag står i duschen.
Mörkt på bussen på väg till skolan och mörkt på väg hem åtta timmar senare.



Nej jag är ingen vintermänniska.
Jag älskar alla årstider utom vintern.
(men vintern i Sverige varar ju 5 månader så...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0