Vimmelbilder och recension av björketkvällen.











Nu kommer mitt utlåtande.
Hur var Björket nu då, efter 4½ års vägrande?
Jo, det var precis likadant som jag lämnade det
på ett högstadiedisco i sjuan.
Det luktade exakt likadant av rökmaskin, hundra olika parfymer
och något som jag inte vet.

Fortfarande dessa invandrarkillar/svenskar som tror dom är invandrare,
i vita skjortor som
a) sitter i fåtöljerna och ögonknullar en
b) leker snoop dog på dansgolvet och tror att alla tjejer vill dansa med dom


Ännu dansar superfixade brudar med varandra i en ring
och förväntar sig att killar ska ta kontakten.

Och ännu klänger dessa tjejers raka motsats efter killarna som hungriga hyenor.



Och missanpassade människor som så gärna vill kalla sig festareliten,
men går ut och feströker i regnet för att ha något att göra.
Innan dom tafsar en tjej på rumpan, får en smäll
och spyr upp spriten.


Fortfarande folk som inte fattar när fan dom ska sluta dricka sprit och börja dricka vatten,
och bara beter sig allmänt drygt och pinsamt.








Fortfarande går dessa översittare med blicken över alla andra
och så perfekt jävla frisyr så att jag blir irriterad.


Och alla andra människor
som jag tycker så mycket om.




Fortfarande spelas den senaste/mest uttjatade dansmusiken
och halvtaskiga remix's på halvgamla låtar.




Den enda skillnaden är
att vi är lite äldre.
Och dricker lagligt.


Det låter bittert, tragiskt och tråkigt
men hade jag roligt?
Ja, det hade jag faktiskt. Skitkul emellanåt.
Det dröjer nog inte 4½ år tills nästa gång,
men det finns "Björket-människor" och jag är inte en sån.
Jag föredrar fester där man kan prata med människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0