Män med våldsamma tendenser mot kvinnor borde straffas likt Nils Bjurman av Lisbeth Salander.

Cirka 25 000 kvinnor utsätts för misshandel av män, i Sverige varje år
och det är enbart anmälda brott
(enligt statistik från brottsförebyggande rådet, www.bra.se)
År 2007 anmäldes 12 921 våldtäkter mot tjejer i Sverige.
Skulle våga påstå att det sker mer än dubbelt så många, som aldrig anmäls.
Detta påmminner mig om varför jag generellt avskyr män så mycket.
(med parantesen att såklart absolut inte alla män är våltäktsmän och kvinnomisshandlare,
för att inte göra någon upprörd.)

Iallafall.


Två representanter från en kvinnojour besökte oss på psykologilektionen idag.
I sällskap hade dom ett föredetta offer för grov kvinnomisshandel/våldtäkt/kränkning et.c.
Den föredetta utsatta kvinnan var en av de vackraste kvinnor jag sett.
~50 år, fint brun med kort svart hår och sotig makeup runt ögonen,
men det var inte looken som gjorde henne så vacker,
utan självsäkerheten och stabiliteten i hennes utstrålning och röst.
Styrkan i hennes blick.
Beundran över hur hon kan sitta där och utan minsta tecken på skam 
och berätta allt för oss.


Vi fick höra allt hon varit med om. Jag mådde illa av hat mot gärningsmannen
och ledsen av empati för kvinnan.

Vi fick höra om personlighetsdragen och varningssignalerna som kännetecknar en man
med våldsamma tendenser. Jag blev rädd och arg
för jag insåg att jag har sådana män runtomkring mig hela tiden,
män med detta beteende. Vänner och vänners pojkvänner. SATAN.



Fan vad jag vill straffa dessa killar och män för deras perversa beteende
och det skrämmande stora behovet av MAKT. Har ni mindervärdeskomplex?
ÄR DET TESTOSTERONET SOM PUMPAR I TINNINGEN,
SOM GÖR ATT NI TAPPAR KONTROLLEN?
Är det en ursäkt nog att inte sparka er sterila?

Ni bör straffas som Lisbeth Salander straffade Nils Bjurman.
Rått och hänsynslöst.









Men
mannen som nästan dagligen GROVT MISSHANDLAT kvinnan som var på besök
samt våldtagit, kränkt och mordhotat,
fick Ett år i fängelse.

Kommentarer
Postat av: Kristofer

Förjävligt! ETT års fängelse?!

2010-04-20 @ 21:30:51
Postat av: Anonym

waaaaaaah! jag avgudar när du skriver såhär.

2010-04-20 @ 22:03:59
URL: http://hennissss.blogg.se/
Postat av: Marcus

Ett års fängelse är alldeles för lite. Jag blir ledsen när jag läser sånt här. :(

2010-04-20 @ 22:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0