En låt säger mer än tusen noveller

Lillbrorsan överraskade mig med denna låt såhär precis innan flytten.
Gissa om jag grät och skrattade och grät igen.



"Lyssna på mig, för jag har nåt viktigt att berätta
Min stora syrra ska flytta ut
Man kan ju tycka att detta är sorgligt
Men jag hör inga tjut, för nu är det slut

På öppna garderobsdörrar
Och att stereon står på
Som jag har väntat på denna dag
Det är en stund jag försökt nå

Och nuuu är det fest varje kväll
Inga förseningar, ingen skäll
Och nuuu så är det slut
Min stora syrra ska flytta ut

Vad lugnt och skönt det kommer bli
Äntligen så är du inte där
I det där rummet bredvid mitt
Men vad konstigt det här är

Du har vatt där hela mitt liv
Jag har sett dig bli en kvinna
Vad tomt och ensamt det kommer bli
Min lilla storasyster ska försvinna


Och nuuu är det ensamt varje kväll
Inga argument, jag är själv
Och nuuu så är det slut
Min stora syrra ska flytta ut"


Kommentarer
Postat av: Saga

Shit, det var så sött att jag faktiskt fick några små tårar i ögonen. Lycka till i kalmar!

2010-08-27 @ 23:48:21
Postat av: kelli

aaaaaaaah böliböl, sötbrorsan :'D

2010-08-29 @ 22:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0