Studentlivet dag minus 3

Nu sitter jag i sängen i mitt nya hem, mitt studentrum i Mörbyhotell på Öland
Ett rum på 14 kvadrat, 3 mil ifrån Kalmar.
Det är ungefär som hemma på Flyktinggatan 28 i Tyringe
förrutom att det bor ~25 studenter i två korridorer
varannan med öppen dörr och var tredje med hög musik spelandes
och utanför mitt fönster hör jag prat och skål.

Ja det är precis som mitt barndomsrum på Flyktinggatan 28 i Tyringe
förrutom att när jag går ner i köket för att hämta min mellanöl i kylen
går det inte att undvika att stanna till en kvart
och snacka med det nya folk som sitter där och har lagat mat tillsammans,
alla med vänliga uttryck. Vad heter du? Vad pluggar du? Var kommer du ifrån?

Och detta rum är större än mitt lila lilla rum med snedväggar på Flyktinggatan 28 i Tyringe.
Mycket högre i tak.
Jag har packat upp ungefär hälften av mina kläder men garderoben är redan överfull
och jag tror jag ska sova gott i den 90cm smala sängen med nya Jysk-sängkläder





Och så är ju toaletten snett tvärs över korridoren
Och så är det ju ingen som klagar när jag har volym 38 och full bas på stereon.
Jag stack ut huvudet i korridoren och frågade några förbivandrande studentkollegor
om musiken var störig
men dom gav mig bara tummen upp och susade ner för trappan
ner i köket eller ut på gården med exakt 14 små träbord och 30 synliga stolar.
En stol till varje boende. Hjärterum OCH stjärterum. Strålande




Det är bra här
det är precis som hemma
fast jävligt annorlunda. En kille från Norrköping satt med Pistonhead i ena handan
och blyertspenna i andra och pluggade inför en tenta i avancerad matematik.




Jag tror att jag gillar studentlivet såhär innan det ens har börjat.
Ja jag tror fan att jag älskar det.


Kommentarer
Postat av: Dad

Go Mel Go!

2010-08-28 @ 11:08:57
Postat av: Hanna, din kompis

avundsjuk tjej! jag kommer gärna och hälsar på dig, om det är okej :)

2010-08-28 @ 17:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0