det vore fett att vara viktlös, men hellre tidlös.

Jag inser extra väl hur snabbt tiden faktiskt går
när de små granskotten jag trampade ner när jag lekte i skogen som liten
nu vuxit upp och blivit stora granar med kottar och fertilitet.
Gamla trästugor rivs och lägenhetsområden tar över. Butiker byter ägare
Vad hände med Mat-Öppet? Parkbiografen? Posten? Apoteket...?

Smågluttarna som hoppade hage på trottoaren när jag sprang till lektionen på morgonen
sitter nu på stationen och frågar om jag kan köpa ut cigg till dom.
Stigar trampas ner, växer igen och trampas fram igen
tills plötsligt ett litet betongsamhälle vuxit fram där scouter en gång kramat träd.







Allt förändras, utvecklas, växer, fräschas upp eller blir gammalt
medan jag stannar oförändrad i väder och vind och iakttar allt som passerar
ungefär som statyn på torget.


Kommentarer
Postat av: tyraelvira.blogg.se

<3

2010-08-08 @ 02:27:24
URL: http://tyraelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0