Skönhet sitter i betraktarens hjärta

Skönhet borde inte värderas i utseende.
Skönhet borde värderas i godhet, genuinitet och sodilaritet.
Skönhet sitter inte i betraktarens ögon,
utan i betraktarens hjärta.


Enligt mig är Sarah Palin är ful oavsett utseende. David Guetta är ful.
Jimmy Åkesson är skitful. Barack Obama och Fredrik Reinfeldt också.
Gandhi var vacker. Simone De Beauvoir var vacker. 
Tori Amos är vacker. Bob Geldof är jättevacker.
Men vem är jag att alls värdera någon form av skönhet?
Jag har bara en grubblande hjärna och ett glödande hjärta
vars kombination har skapat något som du råkar läsa just nu.
Jag vet inte varför.


Men jag vet att detta är otroligt vackert.


Om du vill kan du byta ut Vietnam mot Afghanistan eller Irak när du sjunger med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0