Vad Charles Manson och Barack Obama har gemensamt


Charles Manson
 är en av världens genom tiderna mest föraktade människor,
och mest intensivt hatade.
År 2012 har han varit fängslad i 40 år,
eftersom han manipulerat människor till att mörda människor.
Han skapade en sektliknande grupp i slutet av 60talet (the Family),
ett litet harem ute i öknen i Nevada, där han och mestadels kvinnor
tog en massa drogor och hade sinnessjuka idéer. De stal, hade massor av sex
och annat som bibeln förbjuder.

Efter mycket syra i hjärnan och annat fuffens med the Family ute i öknen
började han dock inbilla sig en massa underliga saker.
Bland annat att afroamerikaner var ett jävligt hot mot samhället
och ville därför skapa ett raskrig, genom att mörda och vandalisera vita människor.
Han beordrade the Family att döda folk, mer eller mindre kända - alla vita.
Sammanlagt sju människor slaktades rått på Mansons begäran.  
Charles Manson och största delen av the Family dömdes
Och nu är vi tillbaka till början av detta inlägg.




Jag vill på inget som helst sätt försvara Manson. Han var fruktansvärt ond och jävlig,
men Du hade antagligen blivit exakt lika dan om Du haft
exakt samma överjävligt omänskligt traumatiska bakgrund
och exakt samma knark i hjärnan i exakt samma situation som han.

Ingen lärde honom någonsin "rätt och fel". Ett barn lär sig inte moral helt själv.
Och så en jävla massa trauma på det. Och sen knark.
Han blev psykiskt jättesjuk. En vandrande galenskap.
Media framställde såklart en skadeglad djävul som sålde lösnummer.



Manson manipulerade folk att mörda oskyldiga, men mördade aldrig själv. 
Presidenter, regeringar och andra makthavare gör exakt samma sak, hela tiden.
De har det som yrke, fast gånger hundra tusen och tjänar miljarder.
Och oftast helt utan traumatiska barndomar.

Enligt en statistisk undersökning publicerad i den medicinska tidskriften The Lancet
beräknas ockupationen av Irak ha lett till en överdödlighet på cirka 655 000 irakier.
Män manipulerar andra män att döda, men dödar ej själva. Detta sker nu,
och för det blir beslutstagarna respekterade och mördarna hyllade.

Klart som fan förstår jag att det inte är exakt samma sak,
men i min värld är en skådespelerska i USAs liv värt lika mycket som en irakisk kvinnas.  






Detta är förövrigt den värsta intervjun jag någonsin sett.
Den är i 6 delar och är otroligt intressant rakt igenom. Det sociala och psykiska spelet.



Nu vet jag vilken typ av journalist jag vill bli. Jag vill intervjua brottslingar.
Jag hade gjort ett så jävla mycket bättre jobb än idioten ovan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0