Dagens dilemma, nonsensvarning och en tragisk sanning

På min skola går det ett sammansvetsat gäng killar med utländskt ursprung,
eller så har deras föräldrar det, jag vet inte
men de har lite accent och vissa drag i ansiktet så jag tror att de är utländska.
Inte tyskar eller litauer då, utan typ sydeuropéer.

Kan man skriva så i en blogg?
Att några jag inte känner på min skola har utländskt ursprung?

Det borde man väl kunna, men ändå blir jag lite illa till mods
lite tveksam. Kanske är det irrelevant? att bara nämna det är dumt?
(för att det kan ju egentligen kvitta var fan dom kommer ifrån)
men nu är detta deras enda gemensamma nämnare förrutom att dom är killar

så jag skriver det ändå.
Dessa killar är trevliga, sociala, pratar gärna, oblyga, busiga och glada
men de brukar vissla och tjoa efter min tjejkompis Janina.
Hon är ju skitsnygg, men vi tycker inte det är okej att dom håller på så,
och JAG kan ju inte säga till dom för det är inte mig dom håller på med
och Janina vet inte vad hon ska göra.

Detta var det fjuttigaste problemet sedan färgfläcken på mitt golv
(som förövrigt är eliminerad nu), men vad ska jag skriva om
när hela Haiti har gått under och 2000 barn dör i Malaria varje dag?
Jag är bedövad.
Vår samhällslärare sade att människan bara är programmerad att känna empati
för 50-150 personer.
Jag är bedrövad.

Kommentarer
Postat av: janina

hhaha..ja e ett hjälplöst litet barn (A)..någon får rädda mig

2010-02-11 @ 22:29:17
URL: http://lovedrama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0