Jag är skitbra

enligt Sverige Rikes oskrivna lagar
ska var människa klaga och gnälla på sig själv offentligt minst 1 gång per dag.
Särskilt tjejer, har jag fått intrycket av. killar brukar snarare hävda sig.
Änyway: Det kan vara allt ifrån
"Jag har så kass kondition" till "Jag är asdålig på engelska"
eller varför inte klassikern att avböja en komplimang?
Vad fin du är idag! - men nää.. jag ser ju ut som vanligt

(jag gör också detta av ren vana, men jag tycker ändå det suger)
och visst, det är säkert sanningens ord, ATT MAN ÄR LITE LÖNNFET ELLER BLEK
men varför ska man säga det?
Jo, för att visa andra att man har "Båda fötterna på jorden"
för att visa Ödmjukhet, självdistans, genom att klaga på dig själv.
för man ska fan inte tro att man är något.

och om en människa säger
JAG KLARADE UPPSKRIVNINGEN MED ALLA RÄTT!!!!!!
eller
Fan vad jag är snygg i denna frisyren!
Så är den allmäna uppfattningen att människan skryter,
att människan är SJÄLVGOD; EGO och behöver få en lektion i blygsamhet
AKUT!!!!!!!
Om någon har FÖR bra självförtroende, är väldigt högljudd, öppen, oblyg
så ska denna "tas ner på jorden".

Det sociala beteendet och acceptansen bara är på det viset här. 
MISSUNNSAMHET istället för att vara GLAD för någons skull.
behovet att ständigt klanka ner på sig själv och andra.
...


Och så lite om en annan sak, för någon gnällde på mig idag.
Vissa neggar verkligen sönder för småsaker och tigger om bråk. töntigt beteende.
inget för mig.

Det pallar inte jag, jag vill bara vara nöjd med allt som livet ger
och allting som jag kring mig ser
glöm bort bekymmer sorger och besvär
var glad å
NÖJD för vet du va
en björntjänst gör ju ingen gla
var nöjd med livet som vi lever hääääär

he he


Kommentarer
Postat av: jenny

helt ärligt, nu får du fan ge dig. för det första så "tigger" jag inte om bråk, men du måste väl kunna hantera att folk säger emot dig? och om det nu inte är något för dig, SÅ KAN DU VÄL HÅLLA KÄFTEN FRÅN FÖRSTA BÖRJAN. det är jävligt tröttsamt när du slänger ur dig en massa skit, som du sen inte kan stå för. dessutom är det ingen småsak, tro inte att du kan snacka en massa bara sådär..

2010-02-09 @ 23:17:38
Postat av: Jonas Christoffer Friberg

Jag är snygg i dessa byxorna!



Jenny verkar arg :D

2010-02-10 @ 14:09:43
URL: http://JonasFriberg.blogggggggggggggg.se
Postat av: melissa

du har rätt jonas, jenny är arg. onödigt mycket arg. men det är ju faktiskt inte mitt problem :) hihi

2010-02-10 @ 17:12:54
Postat av: ....

Vad vore vi utan Sveriges härliga sociallagar... Vi borde göra självuppskattning till en av dom!

2010-02-11 @ 13:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0