Katten ser ner på dig, hunden ser upp till dig. Män är katter i hundpäls

Det värsta i ojämställdheten mellan män och kvinnor i Sverige
är inte nödvändigtvis löneskillnaderna som VISST suger,
och det är inte de dagliga husrutirnerna för jag är VÄL MEDVETEN OM
att kvinnor ofta hellre viker tvätt än byter däck.

Det värsta är det sociala, hur man bemöts och behandlas i samhället, i umgängen.
Mannen är exempel och mannen överröstar. Mannens åsikt väger tyngre.
Det mesta utgår oftast utifrån männen i sällskapets perspektiv och behov.
Vill dom spela Tvspel på förfesten så blir det så. Vill dom dra någonstans en viss tid
är det bara att hänga på eller gå hem.

Ständigt påminns jag om att jag är kvinna och betraktas som liiiite sämre än männen.
På fester, på stan eller i skolan (inte så mycket nu längre, men i högstadiet.. usch)
Ständiga trakasserier, sexism och allmänt vardags-tafsande.
det är så vanligt och sker så jävla diskret att man knappt tänker på det längre.
Vad är en sliskig kommentar mer eller mindre?
och Jo just det. en liten sak nu när vi ändå är inne på det

GE FAN I MIN RUMPA PÅ DANSGOLVET
GE FAN I MIN RUMPA PÅ DANSGOLVET
GE FAN I MIN RUMPA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! rör den inte

okej? tafsar du så tafsar jag tillbaka, är det så du vill ha det? va va va va VA!??
(Ja, det är ju det...)

Och många killar nuförtiden har helt glömt allt vad "gentlemen" och respekt mot kvinnor är.
NEJ, man ska inte behandla kvinnor som svaga och hjälplösa,
men det finns ändå nåt som heter r e s p e k t, och tjejer är fina,
känsliga och förtjänar omtanke och uppvaktning ibland TYCKER JAG
Inte i form av presenter, nej i form av gester, ord och respektfullt beteende.
För numera är det ungefär såhär:
Om en kille är odräglig och jag slår honom, så slår han tillbaka. hårt.
Den delen av mig är inte klassiskt feministisk, men allt är ju en tolkningsfråga.
Hela begreppet feminism är så jävla missuppfattat.
Jag tycker visst att "män ska vara män" och "kvinnor ska vara kvinnor",
TILL BÅDAS FÖRDEL
men så är det ju verkligen inte nu.

Ja ja.
ta ingen skit sisters. its not okay. okay?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns alltid något positivt i något negativt. Om alla män hade varit gentlemen hade allt kanske varit tråkigt?



Det där i att män alltid bestämmer är tvärtom i mitt förhållande, men jag gillar att hon bestämmer över mig :).



Hade inte tänkt argumentera emot dig, men jag tänkte säga en sak, med bra argument förtjänar man att bli hörd, verken om det är "rätt" eller "fel".



//Du fattar

2010-02-01 @ 22:46:51
URL: http://alltmeninget.blogspot.com
Postat av: Anonym

om man snackar om att brudar är känsliga och fina hela tiden så blir de behandlade som känsliga - grävs ner till något dåligt. och det är bara bra att en kille slår tillbak aom en tjej slåss. varför ska tjejer får slå snubbar och inte tvärtom, det kallar jag jämställt. människa som människa. alla är odrägliga. om man snackar killar emot tjejer tar detta jämställdstjat aldrig slut.

2010-02-02 @ 11:59:33
Postat av: Kalle

1. Väldigt tråkigt med trakasserierna. Sådant hör inte hemma någonstans.



2. Det här med uppvaktning och omtanke, och angående gentlemannaskap. Tyvärr dödade den "klassiska" feministen gentlemannen. Jag är i alla fall tanken att eftersom faktiskt allt ska vara så jämlikt så kommer även saker som uppvaktning och extraomtanke för en tjej dö ut mer och mer. Jag menar, ska tjejerna ha samma rättigheter, skyldigheter och whatnot, men samtidigt behålla de gamla fördelarna. T.ex jag ser ingen anledning till att bjuda en tjej på en drink när hon antagligen tjänar mer än mig. Varför ska man då bjuda? Då kan hon lika gärna bjuda mig på en drink. Automatiskt dock så ser jag det halvt som en självklarhet att betala om man går på restaurang, osv.



Tyvärr, om man strävar efter total jämlikhet så får man faktiskt räkna med att det inte finns en poäng med att vara "gentleman" längre.



Det finns också däremot ett svar på varför männen tar kontroll och överröstar. De tar helt enkelt kommando. Prova ta ordentligt med kommando själv någongång, så märker man att folk sållar sig till "ledaren". Det är tyvärr lättare rent genetiskt att ta på sig detta som bärare av testosteron, det ingår helt enkelt i genen.



Det skiljer faktiskt en del på män och kvinnor, rent genetiskt och vissa saker som styr och påverkar våra intryck och sätt att agera. Dels på grund av hur samhället som det ser ut idag formar oss, samt ligger så ligger det lite i naturen.

2010-02-03 @ 07:24:08
URL: http://karlwallenius.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0