racer stridsvagn med powerking som bränsle

Jag sov mer än 4 timmar inatt
så för första gången på ganska många veckor
kände jag mig tokigt överladdad med energi. Pupillerna var nästan obefintliga.

Dalai Lama
Barack Obama
mañana mañana
lama lama
duck

Efter att ha kännt mig väldigt taggad och pigg den första vakna halvtimmen
hittade jag två powerking i kylskåpet
och bestämde mig för att se hur pigg jag kan bli
så jag svepte dessa
och nu sitter jag i skolan med uppspärrade ögon,
darrande ben och fuktiga armhålor,
trots Nivea antiperspirant deodorant for men.

Hade min skola legat vid Clearwater Beach hade jag sprungit fram och tillbaka
längs stranden, med bara fötter. Kanske till och med naken.  
Kutat som om jag hade en racerstridsvagn bakom mig
kutat som om det var det sista i mitt liv.

Men min skola ligger vid utkanten av en förort till Tjernobyl
och här sitter jag och svettas
med uppspärrade ögon
och skakande ben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0