Rutiner, ordning och reda

En del saker gör jag alltid enligt ett viss rutinmässigt organiserat oskrivet schema.
Som att jag ALLTID schampoonerar håret innan jag tvålar in mig,
alltid tar foundation och rouge först, sedan äter frukost, sedan mascara
varje morgon.

Jag stänger alltid ytterdörren 08.27 för att springa mig anfådd till bussen
och vara där 08.34 då den avgår 08.35.

Inför en fest tar jag alltid ETT sprut parfym innan jag fixar håret,
och två sprut precis innan jag går ut.

När jag ska sova stänger jag alltid av datorn, SEDAN släcker lampan
för sedan knäcka ryggen i mörkret och lägga mig med höger kind mot kudden.

Om någon säger något snällt till mig måste jag alltid vara tyst fem sekunder
innan jag ger respons.

Om jag inte gör detta blir hela systemet rubbat
och jag kommer att känna obehag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0